Wednesday, September 28, 2011

Confessions of a Nanny

{Poker Face}

Yeah. I might be the coolest nanny ever.
Not only do I build a mean Lego city flat bed truck,
I am also molding young minds. America's future.
Learning how to gamble.

Poker is educational. Numbers. Letters. Strategy. Competition.

We're hardcore. No juvenile games of Chutes&Ladders for us.

Yes sir. High stakes. All or nothing.

Honestly, it's more of a Poker-Go Fish fusion.

I mean, the dealer is only 5 years old after all.

Key Rules:

The Jack magically transforms into whatever card you need
The Joker forces you to hand over all of your chips


really, we have no idea what we're doing.
and I always lose.


xoxo

{Bon Bon}




23 comments:

vintch said...

looks like so much fun:) you've got a very important job...shaping young minds is hard work and it sounds like you're a champ:)

Lauren Margaret said...

Grandma taught me poker when I was young, and I absolutely believe it's educational! I'm amazed at how many different games and new rules a child can come up with when given a pack of cards. Good on you :)

Chelsea Coleen said...

We used to have the beeeest babysitter. She would make up all these challenges for us to compete against eachother. And one time we all go to be whip creamed pied in the face. I do believe it was a blast.

Bay Park Dream said...

Poker is totally educational :) I used to nanny too, I know how tiring it can be. Awesome that you do it, and do it well :)

~Tammy

Rissy said...

I didn't know you were a nanny! I've always thought that would be a really cool job... then I hear kids SCREAMING BLOODY MURDER in the mall and think otherwise lol. I'd totally hire you to be a nanny though! those people hit a gold mine! (aka you rock-- gambling and all)

Belly B said...

Heheh I love hearing your nanny stories. You make the best nanny ever! And future mum too I'm sure. Lots of previous experience with kids!

Belly B :)

Elizabeth Benfield said...

poker + go fish = sounds like fun!

laurenjeanallece said...

I'm 25 and the only card game I've ever mastered is Go Fish (I kid you not)... The way I see it, you're doing these kids a favor. These are valuable life lessons.

Carly Anne said...

HA. Amazing. My grandfather taught me to play poker at five years old. I credit him for my genius. ; )

Salonie said...

Haha. Atta girl!
Everybody must know how to have gameface on.

Also, very pretty chips.

Cheers,
Salonie
(http://salonie-m.blogspot.com)

Young and Fabulous said...

hahah I am in love with this

i must agree that go fish poker DOES sound hardcore!

wanna be by nanny? u can teach me to gamble. I am bad at it...I am good at slot machines though!

this made me smile. i love it haha

xoxox

leigh said...

SO fun! I used to play War with the little boy that I nannyed (nannied?). It's like greater than, less than Math!!
Love, Leigh

Justina F. Lee said...

I have no idea how to play poker, but tweaking the rules sound like fun! Somehow, when you play any type of games with kids, they always end up winning haha

Libby said...

i make my little one play Pretty Pretty Princess and the Bride Game even though he hates them, haha. Poker might be more his style so maybe I should have my fiance teach him!

Melu103 said...

haha how cute!
i can imagine the little
kids play poker ! ..
you should of taken a picture!


:) happy hump day hun!


xoxo
www.onlyaflightaway.blogspot.com

Monica said...

Hahaha love this! Way to be awesome!

Lauren @The Little Things We Do.... said...

coolest. nanny. ever.

Emma Frances said...

Haha you are a great nanny! I love nanny stories. I was a nanny for a year and although it was hard it was also so rewarding! :)

Elle Keeps Moving said...

those kids are soo lucky to have you! seriously, it is crazy hard to find good nannies.

The Everything Soap Blog said...

LOL - I'm still working on the Lego's. I'm going to be making some play-dough this weekend. I'm looking forward to giving the boys a sensory experience, but not looking forward to the mess.

Amy (Oh, My) said...

Ha! I love this! Made me laugh so hard. You sound like an AWESOME nanny :D

Popcorn, Pugs & Peonies said...

LOL, this made me giggle. You must be the coolest nanny in town:)

*Erin

Mademoiselle Michael said...

Oh my word- you are hilarious!! You are an even better nanny than Gully from Harriet the Spy... Please tell me you know who I'm talking about? It's a serious compliment. :) So glad the kids have a fun pal to grow up with!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...